Pigułka newsów 23-24.07

Najgorętszy news

Udostępniono bardzo ciekawe kulisy sesji motion capture polskiego indyka Midnight Fight Express. Jest to beat’em up tworzony przez jedną osobę – Jakuba Dzwinela. Zachęcam do obserwowania!
Dla przypomnienia tytuł wychodzi 23 sierpnia na każdą możliwą platformę, pojawi się także w XBOX Gamepass.

Oficjalne

  • Bardzo znany tytuł Papers, Please dostanie port na mobilki. Premiera już 5 sierpnia.

  • Diablo Immortal mimo swoich toksycznych mikropłatności i ostatnich problemów z patchami, dalej prężnie się rozwija. Twórcy pochwalili się, że grę pobrano już 20 milionów razy. 

  • Studio Blizzard Albany (znane przed przejęciem jako Vicarious Visions) ogłosiło, że chce założyć związek zawodowy. Byłby to drugi związek po Raven Software wśród studiów Blizzarda. Klasycznie Blizzard nie opowiedział na żądanie firmy, więc najwyraźniej studio będzie musiało wywalczyć sobie związek drogą prawną. Dla przypomnienia Vicarious Visions stworzyło takie produkcje jak Tony Hawk’s Pro Skater 1 i 2 czy Crasha Bandicoota N. Sane Trilogy.

  • Studio One More Level przejęło od All in! Games prawa wydawnicze do marki Cyber Slash. Studio ma w planach rozwijać tą markę równolegle do tworzonego sequela Ghostrunnera.

  • Zauważono znaczny problem w działaniu multiplayera Halo Infinite, gra wymaga od niektórych graczy dużych ilości transferu. Nieraz jest to nawet ponad 1GB na mecz. Pomoc techniczna Halo odpowiedziała, że problem jest badany i zostanie naprawiony dopiero wraz z sierpniową łatką. Taka odpowiedź poskutkowała falą krytyki od graczy. No nie powiem, nie był to najlepszy ruch PR’owy.

  • Planszówka Darkest Dungeon, która w 2020 roku zebrała 5,6 mln dolarów na zbiórce na Kickstarterze. Teraz jest niemal gotowa do wysyłki, doszło jednak do bardzo nieprzyjemnej sytuacji. 

    Studio Mythic oświadczyło, że potrzebuje jeszcze dodatkowej kwoty, w zależności od edycji jest to od 18 do 70 dolarów. Studio tłumaczy się, że powodem są zwiększone koszta wysyłki i produkcji planszówki. Według ich wyliczeń koszt wyprodukowania i wysłania wszystkich zamówionych egzemplarzy wzrósł o 1,75 mln dolarów. Problemem też jest niemożliwość zwrotu pieniędzy graczom, ponieważ część elementów do odpowiedniej liczby egzemplarzy zostało już wyprodukowana. Muszę przyznać, że jest to bardzo nieciekawa sytuacja.

Plotki

  • Jak podaje Jeff Grubb studio Ubisoftu Quebec odpowiedzialne za Immortals: Fenyx Rising pracuje nad sequelem w nieco zmienionej formie. Druga odsłona ma mieć podtytuł Oxygen i bazować na kulturze polinezyjskiej (poprzednia brała wiele z mitologii greckiej). Co ciekawe tytuł ma odejść od mocnego inspirowania się Zeldą BOTW. Premiera planowana jest na okolice 2025 roku.
  • Ponownie Jeff Grubb poinformował, że według jego źródeł Avatar Frontiers of Pandora wygląda niesamowicie. Jest jednak pewne „ale”, ponieważ studio Ubisoft Massive (twórcy The Division) ma podobno duże problemy z rozgrywką gry. Oby udało się to naprawić do premiery.
  • Na podstawie zdjęć figurek tworzonych przez Hasbro na podstawie Star Wars Jedi: Survivor spekuluje się, że w grze będziemy mogli także używać broni strzelającej. Poprzednia gra, umożliwiała nam jedynie używanie miecza świetlnego.

Inne

  • Fluid Ninja, czyli jedno z wielu narzędzi do Unreal Engine 5 pochwaliło się nowymi efektami wody i piasku. No nie powiem robi wrażenie, polecam obejrzeć film prezentujący nowy patch:

Spodobał ci się artykuł?

Możesz wesprzeć mnie na stronie buycoffee.to/rauqk i postawić kawę.
Zawsze ubarwi mi to dzień i zmotywuje do dalszego pisania.