W ostatnich dniach dostaliśmy sporo informacji związanych z Playstation:
Sprzedano już 25 milionów egzemplarzy PS5. Dla porównania PS4 sprzedało się w analogicznym czasie w 29,4 milionach kopii, ale nie miało ono takich problemów z dostępnością. Co na pewno miało duży wpływ na sprzedaż.
Po czerwcowych zmianach w PS Plusie odeszło 1,9 mln subskrybentów. Mimo utraty użytkowników, przychód z gier oraz abonamentów wzrósł o 11,7%.
Mniejsza też była, w porównaniu do ostatniego roku, sprzedaż gier w ostatnim kwartale. Sprzedano 62,5 milionów gier(w 2021 wynik ten wyniósł 76,4 milionów).
Playstation ogłosiło, że PSVR2 zadebiutuje 22 lutego 2023 roku. Preordery ruszą już niedługo, bo 15 listopada. Gogle mają kosztować 500 dolarów/600 Euro, a z grą Horizon Call of the Mountain 600 dolarów/650 euro.
Phil Spencer przyznał oficjalnie, że XBOX na każdej sprzedanej sztuce konsoli (z aktualnej generacji) traci od 100 do 200 dolarów. Straty nadrabiane są oczywiście przez inne działy, głównie przez sprzedaż gier.
Modern Warfare 2 jest najlepiej sprzedającą się odsłoną serii Call of Duty. Tytuł ten w 3 dni wygenerował 800 milionów dolarów zysku. Dla porównania najbardziej dochodowym filmem 2022 jest Top Gun Maverick, który w pierwszy weekend zarobił 248 milionów dolarów.
Już się boję jakie liczby będą przy Warzone 2, który pojawi się już 16 listopada. A tam to pewnie będzie dopiero cyrk z cenami season passów oraz naciąganiem graczy na niepotrzebne koszta.
Studio Eidos Montreal (znani chociażby z Deus Ex: Mankind Divided i Strażników Galaktyki) rozpoczęło prace nad nowym Deus Ex’em oraz wspomagają Microsoft nad produkcją Fable. Oprócz tego pracują nad nowym IP, w którym skala produkcji musiała być ostatnimi czasy zmniejszona z niewiadomych przyczyn, a do tego jeszcze inny projekt studia został całkowicie skasowany. Produkcja, która poleciała do kosza, miała być RPGiem o „dzieciach jeżdżących na rowerach” inspirowanym Stranger Things.
Do tego Embracer Group zamknęło studio Square Enix Montreal, które zajmowało się głównie mobilkami. Część pracowników tego studio przeniosło się do Eidos Montreal.
Możesz wesprzeć mnie na stronie buycoffee.to/rauqk i postawić kawę.
Zawsze ubarwi mi to dzień i zmotywuje do dalszego pisania.