Jak się okazuje w Bungie nadszedł niełatwy okres. Oficjalnie Pete Parsons (CEO) poinformował, że doszło do zwolnień w studiu. Jedyną znaną zwolnioną osobą jest Michael Salvatori – kompozytor, który pracował w studiu od 1997 roku.
Jak podaje Jason Schreier (są to nieoficjalne informacje), dwa tygodnie temu ogłoszono pracownikom, że przychody na ten rok są o 45% niższe niż zakładano i nadchodzą cięcia kosztów. Pojawiły się też informacje o zamrożeniu wynagrodzeń i rekrutacji. Nie był to jednak jak widać koniec. Kilka dni później zwolniono 8% studia (około 100 osób), w większości ucierpieć miały oddziały odpowiedzialne za community oraz publishing. Zwolnione osoby mają otrzymać 3 miesięczne wynagrodzenie. Jason Schreier zasugerował, że cała ta sytuacja może być związana z falą zwolnień w całym Playstation. Tydzień temu doszło do zwolnień w Visual Arts.
Oprócz tego studio nieoficjalnie ogłosiło pracownikom o opóźnieniach dwóch projektów – The Final Shape (dlc do Destiny 2) na czerwiec 2024 oraz Marathon na rok 2025.
Top 10 produktów generujących największe przychody na #Steam w ostatnim tygodniu (24.10-31.10).
— Trochę o Grach (@troche_o_grach) October 31, 2023
Remaster ARK podbił Steama baaaardzo szybko, oprócz tego wpadły Pajączki na fali premiery #SpiderMan2.
Reszta tablicy bez wielkich zmian, mamy klasycznie CODa, Baldura, FC24 i Steam… pic.twitter.com/smjcAiE8cb
Możesz wesprzeć mnie na stronie buycoffee.to/rauqk i postawić kawę.
Zawsze ubarwi mi to dzień i zmotywuje do dalszego pisania.