Pigułka newsów 03-06.10

Pigułki newsów dostępne są także w formie audio

NAJGORĘTSZY NEWS

  • Niedawno ogłoszone zwolnienia w firmie Funcom dotkliwie uderzyły w mniejsze studia należące do norweskiego wydawcy. Studio The Outsiders, odpowiedzialne za Metal: Hellsinger, zostało zamknięte po dziesięciu latach działalności.

OFICJALNE

  • Niezależny roguelike z losowo generowanymi arenami, Megabonk, osiągnął wynik 117. tysięcy jednocześnie grających osób na Steamie.
  •  Resident Evil Requiem został dodany do 2 milionów list życzeń.
  • Premiera Kingmakers została opóźniona na bliżej nieokreślony termin. Abstrakcyjny symulator bitew pierwotnie miał zadebiutować we wczesnym dostępie 8 października
  • Wystartowały beta testy soulslika od twórców Ghostrunnera (One More Level) – Valor Mortis. Rejestracja jest możliwa przez stronę gry. Dostępne są także zapisy do testów na stronie Steam, te wystartują 8. października. Grę można sprawdzić do 13 października.
  • Paradox ogłosił zakończenie rozwoju gry 4X Millennia. Wraz z wydaniem ósmej aktualizacji zakończono wsparcie rozwojowe dla produkcji konkurującej z serią Sid Meier’s Civilization. Co ważne, tytuł nadal ma otrzymywać bieżące wsparcie techniczne. Gra zadebiutowała 26 marca 2024 roku.
  • Ubisoft zaprezentował darmowe fabularne rozszerzenie do Assassin’s Creed Mirage Valley of Memory. W sześciogodzinnym DLC poznamy historię ojca Basima oraz odwiedzimy miasto Al-Ula. Premiera zaplanowana jest na 18. listopada.
  • Paradox udostępnił nowy, obszerny materiał z Europa Universalis V. Twórcy, tym razem, zaprezentowali rozbudowane mechaniki w prowadzeniu konfliktów.

PLOTKI

  • Ruchy i dodatkowe „niewidzialne kafelki” na oficjalnej stronie remake’u Silent Hilla 2 sugerują pojawienie się gry na kolejnych dwóch platformach. Niewykluczone, że gra trafi niedługo na Xbox Series X|S oraz Switcha 2.
  • Na stronie Steamowej i Epic Games Store, Red Dead Redemption 2 dostało drobne zmiany w tym zmianę opisu gry. Może to sugerować długo wyczekiwany next genowy patch.
  • Według źródeł Kepler_L2, Microsoft zrezygnował z prac nad własnym handheldem z powodu wymagań ze strony AMD. Producent procesorów miał oczekiwać zamówienia na 10 milionów układów SoC stworzonych wyłącznie dla tej konsoli. Ostatecznie Xbox wycofał się z projektu, obawiając się zbyt niskiej sprzedaży urządzenia.

Korekta: Kamil 'Skryba’ Biskupik

Spodobał ci się artykuł?

Możesz wesprzeć mnie na stronie buycoffee.to/rauqk i postawić kawę.
Zawsze ubarwi mi to dzień i zmotywuje do dalszego pisania.